Twoje pytanie:
Twoje imię:
Adres e-mail:
Telefon kontaktowy:
   
Zwiększenie siły uścisku
10-05-2016

Dłonie są jednym z najważniejszych elementów ludzkiego ciała ze względu na rolę, jaką w nim pełnią. Używamy ich codziennie do wykonywania podstawowych czynności i są zazwyczaj pierwszą linią kontaktu z obcym obiektem. Przez to są często narażone na duże przeciążenia, a to za sprawą podnoszenia wielu ciężarów. Niezwykle ważną rolę odgrywa wtedy siła naszego uścisku, która jest możliwa do zwiększenia poprzez odpowiedni trening.

            Ważną rzeczą jest, aby uświadomić klienta o potencjale drzemiącym właśnie w dłoniach oraz o ewentualnych urazach, jakie wiążą się z zaniedbaniem rozgrzania tych części ciała. Przedramię zawiera dwa zestawy mięśni, które są odpowiedzialne za tworzenie silnego uścisku – zginacze oraz prostowniki. Zginacz jest odpowiedzialny za zaciskanie dłoni w pięść, zaś prostownik odwraca ten mechanizm. Ćwiczenia zwiększające siłę przedramion mogą przełożyć się na ogólne zwiększenie siły uścisku, lecz należy pamiętać o tym, aby w równym stopniu rozwijać oba wspomniane rodzaje mięśni.

            Warto zachęcić klienta do takich ćwiczeń i dołączyć kilka z nich do stałego planu treningowego. Zwłaszcza, jeżeli celem naszego podopiecznego jest zwiększenie ogólnej siły mięśni, to dlaczego pomijać dłonie? Z takich treningów płynie bardzo dużo benefitów, które możemy przedstawić klientowi, jako argumenty przemawiające za ćwiczeniami mięśni przedramienia.

            Często podczas różnych spotkań podajemy komuś dłoń. Odpowiedni uścisk z wyważoną siłą jest oznaką pewności siebie oraz sygnałem, że jest się osobą, którą należy traktować na serio. Kolejnym atutem może być brak problemu z odkręcaniem słoików – odpowiednio wyćwiczony uścisk dłoni sprawi, że będziemy w stanie praktycznie bez żadnych problemów sprostać nawet najbardziej zatwardziałemu słoikowi ogórków. Nie należy również zapominać o tym, że silny uścisk może przydać się nie tylko do hantli, lecz również w innych dyscyplinach sportowych. Można tutaj wymienić kręgle, tenis, golfa oraz wspinaczkę. Nawet prozaicznie prosta sprawa, jak spacer z psem może wydać się łatwiejsza, gdy nie będziemy wracać z obolałymi dłońmi, które musiały walczyć ze smyczą.

            Jak widać, ćwiczenia mające na celu zwiększenie siły uścisku mogą być bardzo przydatne również w codziennym funkcjonowaniu. Jest to główny powód, dla którego warto kilka z nich wcielić do planu treningowego naszego klienta. Będzie to również dla niego ciekawym urozmaiceniem standardowych treningów i z pewnością nas doceni.

 

 

Sklep trenera personalnego
RobertPiotrkowicz
Jestesmy tutaj aby Ci pomóc zadzwon do nas aby uzyskac wszystkie
potrzebne ci informacje
Telefon
+48 530 333 350