Twoje pytanie:
Twoje imię:
Adres e-mail:
Telefon kontaktowy:
   
Złe nawyki zaburzające równowagę mięśni
06-04-2016

            Czy spotkaliście się kiedyś z narzekaniem klienta na ból, który dotyka tylko jednej części ciała? Może również winił on trening za powstałe kontuzje? Oczywiście mógł mieć rację, gdyż ćwiczenia fizyczne mogą przyczynić się do takich rzeczy, lecz czasami za wspomnianymi dolegliwościami stoi coś więcej.

            Każdy człowiek ma swoje unikalne i wyjątkowe sposoby poruszania się, poprzez które część mięśni jest nadużywana, a inne wręcz przeciwnie – mają praktycznie wieczny odpoczynek. Nasze mięśnie są bardzo inteligentne i potrafią w pewien sposób zapamiętać nasze schematy i automatycznie je wykorzystywać. Nadużywane mięśnie mogą z czasem stać się miejscem powstania stanu zapalnego, a te rzadko używane zaczną po prostu słabnąć. Czasem klient nie jest w stanie samodzielnie rozpoznać źródła problemu, lecz możemy mu pomóc w eliminowaniu czynników, jakie mogą pogłębiać opisywane dolegliwości. Najlepszą formą pomocy będzie uświadomienie, które codzienne nawyki mogą prowadzić do powstawania wspomnianego dyskomfortu.

            Przestrzegajmy klientów przed ciągłym spaniem na jednej stronie oraz na brzuchu. Najlepszym rozwiązaniem będzie zmiana pozycji podczas snu. Może to być z początku problematyczne, lecz z czasem powinniśmy się przyzwyczaić, a nasze ciało będzie nam za to wdzięczne. Kolejną wskazówką jest zaprzestanie noszenia plecaka lub torby, ciągle na tym samym ramieniu. Polećmy klientowi świadomy trening nad bardziej równomiernym wykorzystaniem obu stron swojego ciała. Do naszej dyspozycji jest całe ciało, więc niby dlaczego przeciążać tylko jedną stronę, skoro możemy rozłożyć przeciążenie całkiem sprawiedliwie. Podobna sytuacja tyczy się również stania, podczas którego przenosimy cały ciężar ciała na jedną nogę. Może jest to wygodne, ale zazwyczaj jedynie na chwilę, a ta chwila kosztuje nasz organizm bardzo duże przeciążenia, które mogą odbić się na naszym późniejszym życiu.

            Poprośmy klienta, aby wyciągnął swój smartfon i sprawdził jakąś datę w kalendarzu. Kiedy będzie to robił, sprawdźmy wysokość, na jakiej umiejscowiona jest jego ręka. Wiele osób ma zwyczaj trzymać bardzo nisko swoje telefony, przez co narażają się na ból karku, gdyż muszą schylać głowę. Skoro mówimy już o technologii, to warto również wspomnieć o zbyt długotrwałym prowadzeniu pojazdu, którego należy w miarę możliwości unikać. Chodzi tutaj głównie o nierównomierne używanie obu nóg do prowadzenia samochodu – lewa noga jest zazwyczaj mniej używana. Dobrym rozwiązaniem jest tempomat, który w przypadku prostych i długich tras utrzyma prędkość, a naszym nogom pozwoli na nieco luzu.

 

 

Jestesmy tutaj aby Ci pomóc zadzwon do nas aby uzyskac wszystkie
potrzebne ci informacje
Telefon
+48 530 333 350