Twoje pytanie:
Twoje imię:
Adres e-mail:
Telefon kontaktowy:
   
Utrata klienta
15-06-2016

Ten artykuł będzie nieco inny od pozostałych, gdyż poruszona zostanie utrata klienta, a raczej kroki, które mogą do tego doprowadzić. Od trenerów personalnym wymaga się wiedzy naukowej oraz umiejętności budowalania relacji z podopiecznymi. Niestety, bardzo wielu z nas odstawia budowanie tych relacji na dalszy tor, co skutkuje najczęściej wieloma późniejszymi problemami. Wobec tego, warto zapoznać się z praktykami, których absolutnie nie należy stosować, jeżeli chcemy zatrzymać przy sobie klienta.

            Problemy komunikacyjne są zazwyczaj największą barierą i nie występują one tylko w naszym zawodzie. Małżeństwa również rozpadają się przez to, że dwoje ludzi nie potrafi się ze sobą dogadać, więc problem jest dosyć znany – nie inaczej jest w relacjach trenera z klientem. Mamy tutaj do czynienia z podstawową sprawą, od której zależy powodzenie całego przedsięwzięcia, jakim jest zmiana nawyków przez daną osobę. Warto poznać dobrze osobowość klienta, aby wiedzieć w jaki sposób najlepiej się z nim komunikować. Z bardziej ogólnych wskazówek, dobrym nawykiem jest prosić o wykonanie ćwiczenia w liczbie mnogiej, czyli "spróbujmy", "przejdźmy" itd. Takie zwroty stwarzają przyjazne dla klienta środowisko, w którym dużo łatwiej jest mu się skoncentrować i zmotywować, co naturalnie przekłada się na wartość treningu.

            Jesteśmy trenerem personalnym, więc opieszałość absolutnie nie powinna być naszą cechą. Musimy być ciągle skoncentrowani i gotowi do działania, tak aby klient widział, że faktycznie może na nas liczyć. Opieszałość można bardzo szybko wyczuć i nie trzeba do tego rozmowy, gdyż bardzo wiele potrafi powiedzieć mowa działa. Sposób poruszania się, demonstracji ćwiczeń oraz gestykulacji może w wielu szczegółach stworzyć u klienta opinię o naszej osobie, więc postarajmy się, aby była ona jak najlepsza.

            Najgorszą rzeczą, jaką możemy zrobić podczas prowadzenia treningu, to wykorzystanie danego ćwiczenia jako kary – nigdy nie wolno nam tego robić! Wkładanie do treningu sprintu dlatego, że klient opuścił jedno spotkanie lub komentowanie jego zachowania w sposób nie do końca przyjemny, to nie najlepsze sposoby na budowanie pozytywnych relacji. Ludzie zazwyczaj będą oczuwać wtedy strach lub wstyd, co z pewnością odbije się na wartości treningu oraz dalszych relacjach. Możemy być wtedy prawie pewni, że klient potraktowany w ten sposób nie pozostanie z nami na długo.

            Brak profesjonalizmu jest również czymś, co będzie widoczne i może zostać potraktowane odrzucająco. Klient powierza trenerowi personalnemu zmianę swoich nawyków oraz widzi w nim nadzieję na swoistego przewodnika, który pomoże mu przejść przez proces pewnych zmian. Do tego jest potrzebna duża doza profesjonalizmu, który powinniśmy wykazywać na każdym kroku pracy z naszym podopiecznym.

 

 

Sklep trenera personalnego
RobertPiotrkowicz
Jestesmy tutaj aby Ci pomóc zadzwon do nas aby uzyskac wszystkie
potrzebne ci informacje
Telefon
+48 530 333 350