Twoje pytanie:
Twoje imię:
Adres e-mail:
Telefon kontaktowy:
   
Odpowiednia droga do zmiany nawyków
05-01-2016

            Podczas pracy z osobami, które starają się zmienić swoje dotychczasowe nawyki życiowe, najważniejszą kwestią jest stopniowe wdrażanie człowieka do nowego, zdrowszego trybu życia. Takie zmiany wymagają bardzo dużo silnej woli oraz samozaparcia, gdyż wprowadzenie dobrych nawyków jest bezpośrednio związane z eliminacją tych złych, a to już bywa czasem trudniejsze.

            Rzadko się dzieje tak, że proces zmiany nawyków u osoby ćwiczącej, jest procesem szybkim. Zazwyczaj jest to związane z faktem, iż nasze przyzwyczajenia są bardzo mocno zakorzenione w codziennym życiu a to sprawia, że ciężko nam się ich pozbyć. Sytuacja jest nieco prostsza, jeżeli nowe zachowanie jest stosunkowo łatwe, miłe i przyjemne. Wtedy z reguły nie ma potrzeby większego motywowania osoby, gdyż najlepszą zachętą do zmiany jest jej prostota. Dużo gorzej wygląda sprawa odwrotna, czyli w momencie kiedy człowiek musi poświęcić bardzo dużo, aby zmienić swoje złe zachowania. W takich przypadkach odpowiednia motywacja jest czymś niezastąpionym i nie wolno nam o tym zapominać. W przeciwnym razie, nasz klient może bardzo szybko poddać walkę ze swoimi słabościami.

            Różne zachowania są kreowane przez różne emocje, których tak wiele można znaleźć w codziennym życiu każdego człowieka. Sukces przynosi ogromne pokłady nowych sił, pozytywnych emocji oraz zwiększenia pewności siebie. Zachęcajmy naszych podopiecznych, aby nie myśleli o dobrych nawykach w kategorii kar, lecz witali je z uśmiechem na twarzy i pozytywnym patrzeniem w przyszłość. Przypominajmy im, że nawet najmniejsza czynność prowadząca do odrzucenia złych nawyków, jest kolejnym krokiem w stronę zwycięstwa. Nie zaszkodzi czasem pogratulować klientowi samego faktu, że wstał wcześnie rano przed pracą i przyszedł na trening. Takie samozaparcie staje się jeszcze silniejsze, kiedy jest doceniane przez innych.

            Nasze zachowania często stają się rutyną, ale w złym tego słowa znaczeniu. Bo jeżeli złe nawyki stają się czymś regularnym i powtarzalnym, to najwyższy czas przerwać taki obrót spraw. Jednakże, można je również wykorzystać w dobry sposób, dokładając do nich zajęcia, które są krokiem w stronę polepszenia naszych nawyków. Jeżeli nasz klient ma problem z dodaniem do swojego życia drobnych zmian, to spróbujmy mu polecić, aby realizował je trochę w osłonie czynności, które są dla niego normalnością. Przykładem może być zmywanie naczyń po obiedzie, które jest dosyć rutynową czynnością. Zasugerujmy klientowi, aby po każdym umyciu naczyń wyszedł np. na kilkunastominutowy spacer. W ten sposób utworzymy powiązanie rutynowego zachowania z nowymi i lepszymi nawykami, które w takiej formie powinny być dużo łatwiejsze w przyswajaniu.

 

 

Jestesmy tutaj aby Ci pomóc zadzwon do nas aby uzyskac wszystkie
potrzebne ci informacje
Telefon
+48 530 333 350