Twoje pytanie:
Twoje imię:
Adres e-mail:
Telefon kontaktowy:
   
Mądry trening
05-01-2016

            Jeden ze sławniejszych trenerów personalnych powiedział kiedyś, że nie ma ludzi będących złymi są studentami, ale są jedynie źli nauczyciele – nauczyciel mówi, student wykonuje. Coś w tym jest, dlatego też to stwierdzenie powinno być podkreśleniem bardzo ważnej roli, jaką powinniśmy odgrywać w życiu treningowym naszego klienta, za którego w pewnym sensie bierzemy odpowiedzialność.

            Ciężki i forsowny trening jest rzeczą prostą. Nieco inaczej jest już z mądrym treningiem, który jest jednym z czynników prowadzących do osiągnięcia długotrwałych efektów. Używanie zbyt dużych przeciążeń, próby wykonywania karkołomnych ćwiczeń (jak na umiejętności klienta) oraz najzwyczajniejsze przesadzenie z treningami, może prowadzić do powstawania wielu różnych urazów i kontuzji, nie tylko tych fizycznych. W momencie, gdy pracujemy z jednym klientem, naszą najważniejszą rolą jest zapewnienie mu bezpieczeństwa podczas ćwiczeń oraz doradztwa, co do sposobu wykonywania konkretnych czynności.

            Jak powinien wyglądać mądry trening? Istnieje kilka wytycznych, których wprowadzenie może w dużej mierze pomóc przebrnąć naszemu klientowi przez wszystkie ćwiczenia, bez zamartwiania się o ewentualne kontuzje. Po pierwsze, podczas wykonywania ćwiczeń przez klienta nie stawiajmy poprzeczki w postaci powtórzeń do wykonania, lecz bardziej ilości czasu, przez jaki ma trwać wysiłek. Dobrym rozwiązaniem może tutaj być trening interwałowy, czyli kontynuowania wysiłku przez określony czas, a potem odpoczynek. Powinniśmy również posiadać istotną wiedzę na temat tego, kiedy przerwać trening, aby uchronić naszego klienta od możliwości kontuzji. Chodzi tutaj głównie o uważne monitorowanie ćwiczeń, które nie należą do najlżejszych. W momencie widocznej utraty dobrej formy w danym ćwiczeniu, należy od razu je przerwać, aby nie przeciążać organizmu naszego podopiecznego.

            Warto również uświadomić klienta o technikach regeneracji naszego organizmu, jakich powinniśmy używać po treningach. Wielu trenerów mówi swoim klientom, że jutrzejszy trening zaczyna się już z końcem dzisiejszego. Odpowiednie zregenerowanie organizmu dzisiaj, poprzez nawodnienie, odpoczynek oraz uzupełnienie energii, będzie miało kluczowe znaczenie w jutrzejszym treningu. Stworzenie swoistych reguł i protokołów regeneracyjnych to dobra sprawa, która z pewnością przyniesie dużo korzyści i ułatwi codzienne wykonywanie planu treningowego.

 

 

Jestesmy tutaj aby Ci pomóc zadzwon do nas aby uzyskac wszystkie
potrzebne ci informacje
Telefon
+48 530 333 350