Twoje pytanie:
Twoje imię:
Adres e-mail:
Telefon kontaktowy:
   
Dobry start i koniec treningu
05-01-2016

            Jako trenerzy personalni oraz również grupowi, jesteśmy odpowiedzialni za to, jak będziemy ćwiczyć z naszymi klientami oraz jak będzie wyglądał przebieg takich zajęć. Czasami bardzo skupiamy się na przygotowaniu istnego rdzenia treningu, czyli tych środkowych najważniejszych elementów. Faktycznie, nie można umniejszać ich ważności, lecz przez to pomijamy dwie jeszcze ważniejsze sekcje, czyli początek i koniec treningu.

            Pierwsze pięć minut jest według niektórych najważniejsze, gdyż służy jako swoiste wprowadzenie. Zawiera ono zazwyczaj elementy przywitania się z innymi uczestnikami zajęć, podziękowanie za przyjście, powiedzenie drobnych uwag organizacyjnych oraz poznanie nowych twarzy. Z kolei ostatnie pięć minut służy zazwyczaj jako podsumowanie zajęć, wyciągnięcie ewentualnych wniosków oraz spostrzeżeń. Następnie żegnamy się z klientami i kończymy nasze zajęcia. Dlaczego koniec i początek są tak ważne? Prowadzone badania sugerują, że wtedy mamy najlepszy moment, aby odpowiednio nastawić uczestników, przez co ich trening będzie dużo bardziej efektywny.

            Sposobów na takie odpowiednie nastawienie jest przynajmniej kilka. Warto pokazać klientowi, że się o niego troszczymy, a najlepszym do tego sposobem będzie wykorzystanie ćwiczenia, które nie należy do kategorii fizycznych. Poprośmy klienta, aby wymienił składniki wczorajszej kolacji w odwrotnej kolejności niż zawsze. Jaki ma to sens? Zadanie takiego pytania sprawi, że klient poczuje się na moment zdezorientowany, a to głównie za sprawą niecodziennego pytania. Nasz podopieczny przyjmie z uśmiechem sposób, w jaki przełamujemy granice między standardowymi ćwiczeniami, a tymi dotyczącymi naszego mózgu. Jest to moment, w którym napięcie często opada i nasz klient może w końcu się skupić całkowicie na treningu. To wyjątkowo ważne w przypadku nowych osób, z którymi widzimy się po raz pierwszy i wyczuwamy delikatną tremę lub dystans.

            Innym sposobem jest jasne sprecyzowanie celu, jaki jest dzisiaj do osiągnięcia. Jest to kwestia ustalenia tego, czego będzie dotyczył dzisiejszy trening. Trener personalny może zasygnalizować klientowi, że dzisiaj nieco zwolnią tempa i skupią się na powtarzaniu danych ćwiczeń. Równie dobrze może być to czas na wprowadzanie nowych elementów do już istniejących planów treningowych, przez co będziemy je rozbudowywać. Możliwości jest całe mnóstwo, trzeba nad nimi jedynie nieco pomyśleć i przetestować w praktyce.

 

 

 

Sklep trenera personalnego
RobertPiotrkowicz
Jestesmy tutaj aby Ci pomóc zadzwon do nas aby uzyskac wszystkie
potrzebne ci informacje
Telefon
+48 530 333 350