Twoje pytanie:
Twoje imię:
Adres e-mail:
Telefon kontaktowy:
   
Ćwiczenia z użyciem niestandardowego sprzętu
05-01-2016

            Wiele osób w dzisiejszych czasach żyje w ciągłym biegu lub nawet podróży. Wykonywane zawody często wymagają dużej mobilności, która pociąga za sobą spędzanie większej części roku w hotelach lub innych miejscach znajdujących się poza naszym domem. W takich warunkach niekiedy bardzo trudno znaleźć czas na trening, a co dopiero sprawić, by został on odpowiednio przeprowadzony.

            Czas na trening jest rzeczą ważną, jeżeli nawet nie najważniejszą. Powinniśmy od pierwszego spotkania motywować naszego klienta w taki sposób, aby na każdy kolejny trening przychodził z radością oraz uśmiechem na twarzy. Dzięki temu regularne ćwiczenia staną się dla niego swego rodzaju rutyną, lecz w dobrym tego słowa znaczeniu – wejdą w nawyk, którego nie będzie chciał przerwać. Niestety, życie ludzkie bywa bardzo nieprzewidywalne i zdarzają się w nim różne sytuacje. Jakie formy treningu zaproponować klientowi, który nie może pojawić się na siłowni z przyczyn przebywania poza domem?

            Przykład ćwiczenia zostanie oparty o podstawowy element każdej dłuższej podróży, jakim jest walizka. Zależnie od wielkości oraz pojemności, może ona ważyć od kilku do kilkunastu kilogramów. Wobec tego, idealnie nadaje się do naszych krótkich ćwiczeń, które nie pozwolą ćwiczącemu wyjść z wprawy. Najprostszym ćwiczeniem, jakie można wykonać przy użyciu wspomnianego przedmiotu, jest „wyciskanie” go niczym sztangi. Należy stanąć w lekkim rozkroku, po czym przykucnąć i złapać walizkę, aby następnie podnieść ją nad głowę. Ta stosunkowo prosta czynność jest w stanie poniekąd zastąpić podobny trening przy użyciu sprzętu znanego z siłowni.

            Do innego ćwiczenia wystarczy nam zwykłe krzesło, więc jest nawet jeszcze prościej niżeli w poprzednim akapicie. Należy usiąść na skraju krzesła i złapać rękami jego brzegi. Następnie przy użyciu samych rąk ćwiczący opuszcza się z krzesła w kierunku podłogi na wyprostowanych nogach, po czym wraca do pierwotnej pozycji. Jest to kolejne proste ćwiczenie, które swoim działaniem może zastąpić wizytę na siłowni.

            Powyższe ćwiczenia powinny zostać powtórzone około 10 do 15 razy, można to zrobić w trybie interwałowym. Te proste z pozoru ćwiczenia dają naszemu podopiecznemu jedną bardzo ważną rzecz – nie przerywają regularnych treningów wskutek innych obowiązków, przez co możemy liczyć na dużo większe efekty. Jeżeli jednak klient posiada możliwość pójścia na siłownię, to powinien z niej skorzystać.. Opisane powyżej ćwiczenia powinny być przekazywane, jako alternatywa dla siłowni, którą należy stosować w potrzebie.

 

 

 

Sklep trenera personalnego
RobertPiotrkowicz
Jestesmy tutaj aby Ci pomóc zadzwon do nas aby uzyskac wszystkie
potrzebne ci informacje
Telefon
+48 530 333 350