Twoje pytanie:
Twoje imię:
Adres e-mail:
Telefon kontaktowy:
   
Co jeść przed treningiem?
05-01-2016

 

            Odpowiednia dieta jest podstawą dobrego treningu i chyba każdy zdaje sobie z tego sprawę. Najlepszym menu, które zapewni nam odpowiednią pracę naszego organizmu, będą produkty pełno zbożowe, nabiał (chudy), owoce oraz warzywa. Nie należy zapominać o innym bardzo ważnym czynniku, jakim jest odpowiednie nawodnienie organizmu. Najlepsze efekty zostaną osiągnięte w momencie, gdy dieta będzie spersonalizowana oraz skomponowana według indywidualnych potrzeb ćwiczącego. Styl życia bywa bardzo zróżnicowany u ludzi, więc sposób żywienia również powinien uwzględniać nasze codziennie funkcjonowanie.

            Przekąska spożywana bezpośrednio przed treningiem powinna być bogata w węglowodany oraz zawierać małe ilości białka i tłuszczu. Taki posiłek powinien zapewnić odpowiednią ilość energii, która wystarczy na czas całego treningu. Niestety, zestaw takich składników bywa czasem problematyczny w przygotowaniu, zwłaszcza jeżeli nasz podopieczny dopiero zaczyna swoją przygodę z treningami. Warto jednak pamiętać, że wiele produktów, które z pozoru wyglądają na lekkie i zdrowe, w rzeczywistości przyczyniają się złego samopoczucia podczas ćwiczeń.W takim razie, jakie rzeczy powinny być unikane w posiłku tuż przed treningiem?

            Z pewnością dań bogatych w tłuszcze, które sprawią, że podczas wykonywania ćwiczeń będziemy czuć się bardzo ociężale. Dzieje się tak głównie dlatego, że proces zamiany tłuszczu na energię jest dłuższy niżeli w przypadku węglowodanów. Mimo to, że odpowiednie tłuszcze również są składnikiem dobrej diety, to jednak zjadanie ich w dużej ilości przed wysiłkiem fizycznym nie należy do najlepszych nawyków.

            Kolejną rzeczą są duże ilości cukru, które niestety często są stosowane przez osoby lubiące wypić przed treningiem mały koktajl, bądź zjeść batonika. W rzeczywistości takie przekąski dostarczają nam „zastrzyk” energii, lecz jest on bardzo krótkotrwały i z pewnością skończy się szybciej niż nasz trening.

            Należy również unikać rzeczy zawierających duże ilości błonnika. Może to trochę dziwne, gdyż sam błonnik jest bardzo dobrym składnikiem diety. To prawda, lecz produkty bogate w ten składnik są stosunkowo ciężkie do przetrawienia przez nasz organizm. Taki stan rzeczy może powodować dyskomfort odczuwalny podczas ćwiczeń, gdyż organizm pracuje na dwa fronty – ćwiczy i trawi.

            Podsumowując, przekąska przed treningiem nie powinna być zanadto bogata w tłuszcze, błonnik oraz cukier. Warto porozmawiać o tym z osobą ćwiczącą i udzielić mu kilku wskazówek na ten temat oraz ewentualnych przepisów, które będą odpowiednio spełniać swoją rolę podczas wysiłku fizycznego.

 

 

 

Jestesmy tutaj aby Ci pomóc zadzwon do nas aby uzyskac wszystkie
potrzebne ci informacje
Telefon
+48 530 333 350