Twoje pytanie:
Twoje imię:
Adres e-mail:
Telefon kontaktowy:
   
Charakterystyka dobrego trenera
05-01-2016

            Czy zastanawialiście się kiedyś, co powinno charakteryzować dobrego trenera personalnego? Z pewnością jest to zawód, w którym trzeba się nieustannie doskonalić, być na czasie. Jeżeli chcemy sprawić, aby nasi klienci byli z nas zadowoleni, a w konsekwencji polecili nas swoim bliskim, to musimy posiadać kilka charakterystycznych cech. Są to kwestie, które z pewnością pomogą nam w odniesieniu sukcesu związanego z naszą karierą zawodową.

            Pierwszym czynnikiem jest koncentracja na danym kliencie oraz to, co dzieje się tu i teraz. Jaki jest sens przykazać klientowi ćwiczenia zwiększające mięśnie w momencie, kiedy pragnie on zrzucić zbędne kilogramy? Niestety, wielu trenerów jest winnych przekładania swoich ulubionych wartości do planu treningowego klientów. Kierujmy się prostą zasadą – jeżeli dane ćwiczenie nie spełnia potrzeb lub nie prowadzi do celu wyznaczonego przez klienta, to odpuśćmy je, gdyż jest niczym innym, jak tylko stratą cennego czasu.

            Trener personalny również jest człowiekiem, który powinien o siebie dbać. Nie oznacza to oczywiście, że musimy codziennie zajadać się gotowanymi brokułami. Każdy ma swoje jakieś małe grzeszki i nie należy ich ukrywać, a wręcz przeciwnie. Podzielmy się nimi czasem z naszymi klientami, aby zobaczyli w nas osoby takie jak oni, które również czasami dają się ponieść pokusie. Najważniejsze jest uświadomienie naszemu klientowi, że okazjonalne odejście od odpowiedniego żywienia jest niegroźne, dopóki przez większość czasu będziemy kierować się tymi zdrowszymi decyzjami.

            Odpowiedni trener zadaje pytania, gdyż jest ciekawy swojego klienta i chce go lepiej poznać. Zazwyczaj osoby, które przychodzą na siłownię są z początku nieco zagubione i nieśmiałe, więc nie uraczą nas długim opowiadaniem. Musimy nieco tą wiedzę z nich wyciągnąć, dlatego też nie bójmy się zadawać im pytań. Jest to nie tylko mechanizm, który niejako zmniejszy barierę między trenerem a klientem, ale również dostarczy sporo informacji, które będziemy mogli wykorzystać podczas procesu treningowego.

            Najważniejsza chyba kwestia, czyli edukowanie klientów – rzecz, którą każdy trener personalny powinien mieć we krwi. Nie bójmy się, że zbyt duża wiedza klienta przełoży się na utratę pracy. Przecież wszystkie te informacje są również dostępne w Internecie, a jednak nasz klient ceni sobie treningi w naszej obecności i chętnie na nie przychodzi. Pamiętajcie, że sucha wiedza książkowa nigdy nie zastąpi teorii, która będzie zwieńczona odpowiednią praktyką.

 

 

 

Jestesmy tutaj aby Ci pomóc zadzwon do nas aby uzyskac wszystkie
potrzebne ci informacje
Telefon
+48 530 333 350